Szanowni Państwo,
w trosce o Państwa bezpieczeństwo, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego przypomina, że instalację dymową, spalinową oraz wentylacyjną należy poddawać okresowej kontroli, oraz czyszczeniu przez uprawnionego kominiarza. Profesjonalna kontrola kominiarska to nie tylko formalność związana z warunkami ubezpieczenia domu, lecz główna zasada bezpieczeństwa, zapobiega zaczadzeniom i pożarom.


 


 


 


 


 



UWAGA

w dniu 09.05.2023r. (Piątek) dzień wewnętrzny (bez przyjęć interesantów) Praca Inspektoratu w godz. 8.30 – 14.00


Szanowni Państwo,
Ustawą z dnia 7 października 2022 r. znowelizowano przepisy Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane. Zmiany polegają na wprowadzeniu obowiązku dołączenia do zawiadomienia o zakończeniu budowy lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie kopii świadectwa charakterystyki energetycznej przekazanego w postaci papierowej albo wydruku świadectwa charakterystyki energetycznej przekazanego w postaci elektronicznej. Obowiązek ten nie będzie miał zastosowania do budynków, dla których nie jest wymagane sporządzenie świadectwa
charakterystyki energetycznej w myśl przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków.
Ustawa wejdzie w życie z dniem 28 kwietnia 2023 r.


UWAGA

w dniu 02.05.2023r. (Wtorek) przyjęcia interesantów odbywać się będą w godz. 8.30 – 14.00.



Zarządzenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim nr 1/02/2023 z dnia 16.02.2023r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim

 


WAŻNA INFORMACJA

OD 15 LUTEGO 2023 r. POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU

BUDOWLANEGO W GRODZISKU MAZOWIECKIM BĘDZIE

MIEŚCIŁ SIĘ W NOWEJ LOKALIZACJI: UL. T.KOŚCIUSZKI 32,  GRODZISK MAZOWIECKI

W DNIACH 30 STYCZNIA – 14 LUTEGO 2023 r. OGRANICZONA ZOSTANIE BIEŻĄCA OBSŁUGA INTERESANTÓW.

W OKRESIE PRZEPROWADZKI  PRZYJĘCIA INTERESANTÓW

PONIEDZIAŁEK – ŚRODA  W GODZ. 08.00-14.00

W CZWARTEK 08.00-17.00.

PIĄTEK dzień wewnętrzny bez obsługi interesantów

 

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY.

 


Sprawozdania z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w 2022r.
Załączniki 1
Załączniki 2
Załączniki 3

 



UWAGA: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim informuje o zmianie godzin obsługi interesantów w dniu 31 Październik 2022 r. (Poniedziałek) obsługa interesantów odbywać się będzie w godzinach 8:30-14:00.


Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 23 maja 2022r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2021r.



Uwaga: z dniem 21 marca 2022r. samochody służbowe pracowników PINB będą oznaczone następującymi naklejkami :


Uwaga: W piątek, 24 grudnia Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie nieczynny, w zamian za święto przypadające 25 grudnia (sobota).​



Zarządzenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim nr 1/2021 z dnia 20.10.2021r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie organizacyjnym powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim wprowadzonego zarządzeniem nr 1/2019 z dnia 12 marca 2019 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.


Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego z radością informuje o niezwykłym wyróżnieniu przyznanym gminie Grodzisk Mazowiecki w Ogólnopolskim Konkursie Modernizacja Roku & Budowa XXI Wieku Obiekt XXV – Lecia za budowę Mediateki Interaktywnego Centrum Edukacyjno-Społecznego W Grodzisku Mazowieckim.

Serdecznie gratulujemy


UWAGA:
od 1 października 2021r. ulegają zmianie wzory wniosków, aktualne wersje znajdują się w zakładce Druki i formularze.


Nieaktualne: Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpił problem z telefonem stacjonarnym. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. W chwili obecnej nie jest znany termin usunięcia usterki.


Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, iż nastąpiła zmiana adresu e-mail Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Od dnia 01 sierpnia 2021r. korespondencję e-mailową prosimy kierować na adres: biuro@pinb-gromaz.pl.

Zwracamy się z prośbą o aktualizację danych we własnych bazach informacyjnych oraz o kierowanie korespondencji na nowy adres e-mail PINB.


Informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2021r. nastąpi zmiana adresu e-mailowego.
Nowy adres: biuro@pinb-gromaz.pl
Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.


Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 29 czerwca 2021r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2020r.


UWAGA:
od 1 maja 2021r. ulegają zmianie wzory wniosków, aktualne wersje znajdują się w zakładce Druki i formularze.



Zawiadomienie

Nieaktualne: Z uwagi na rozpoczęcie kolejnego etapu prac remontowych budynku, gdzie znajduje się siedziba Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim. Uprzejmie informujemy, że zmieniła się lokalizacja skrzynki podawczej PINB, która obecnie znajduje się przy wejściu do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego (od strony zachodniej).


Nieaktualne: Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpił problem z telefonem stacjonarnym. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. W chwili obecnej nie jest znany termin usunięcia usterki.


 


UWAGA:
Uprzejmie informujemy Państwa, że w dniu 31 grudnia 2020r. (Sylwester) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie przyjmował interesantów do godziny 14:00.


UWAGA:
Uprzejmie informujemy Państwa, że w dniu 24 Grudnia 2020r. (Wigilia) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie zamknięty W ramach odbioru godzin za 26 Grudnia 2020r.


UWAGA:
od 19 września 2020r. będzie obowiązywał nowy wzór Zawiadomienia o zakończeniu budowy i przystąpieniu do użytkowania obiektu budowlanego lub budynku.


Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpiły problemy z telefonem stacjonarnym, faxem oraz internetem. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. Przewidywany termin usunięcia usterki 26.07.2020r.


UWAGA:
od 20 lipca 2020r. będzie obowiązywał nowy wzór karty statystycznej.


Zarządzenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim nr 2/20 z dnia 27.05.2020r. w sprawie zasad obsługi interesantów w siedzibie organu.

 


Rozpoczęcie biegu lub dalszy bieg terminów, których bieg był wstrzymany lub zawieszony na podstawie dotychczasowych przepisów od dnia 24.05.2020

Dz.U.2020.875

Akt obowiązujący

Wersja od: 15 maja 2020 r.

USTAWA

z dnia 14 maja 2020 r.

o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 1

Art. 68. [Rozpoczęcie biegu lub dalszy bieg terminów, których bieg był wstrzymany lub zawieszony na podstawie dotychczasowych przepisów]

  1. Terminy, o których mowa w art. 15zzr ust. 1 ustawy zmienianej w art. 46, których bieg nie rozpoczął się na podstawie art. 15zzr ust. 1 tej ustawy, rozpoczynają bieg po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
  2. Terminy, o których mowa w art. 15zzr ust. 1 ustawy zmienianej w art. 46, których bieg uległ zawieszeniu na podstawie art. 15zzr ust. 1 tej ustawy, biegną dalej po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
  3. Uprawnienie do zawarcia porozumienia, o którym mowa w art. 15zzr ust. 4 ustawy zmienianej w art. 46 zachowuje moc. Zawarcie porozumienia w terminie określonym w art. 15zzr ust. 4 ustawy zmienianej w art. 46 wywołuje takie skutki, jakie wywarłoby zawarcie porozumienia w terminie, o którym mowa w art. 632 § 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
  4. Czynności, o których mowa w art. 15zzr ust. 5 ustawy zmienianej w art. 46 zachowują moc.
  5. Z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy rozpoczyna się bieg przedawnienia karalności czynu oraz przedawnienia wykonania kary w sprawach o przestępstwa, przestępstwa i wykroczenia skarbowe oraz w sprawach o wykroczenia.
  6. Terminy w postępowaniach, o których mowa w art. 15zzs ustawy zmienianej w art. 46, których bieg nie rozpoczął się na podstawie art. 15zzs tej ustawy, rozpoczynają bieg po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
  7. Terminy w postępowaniach, o których mowa w art. 15zzs ustawy zmienianej w art. 46, których bieg uległ zawieszeniu na podstawie art. 15zzs tej ustawy, biegną dalej po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 8 maja 2020r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2019r.



KOMUNIKAT

Z uwagi na konieczność zapobiegania zarażenia koronawirusem
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
w Grodzisku Mazowieckim zarządza
od dnia 16.03.2020r. do odwołania wprowadzenie ograniczonego zakresu przyjmowania interesantów
w siedzibie Inspektoratu

W tym okresie nie będzie możliwości zapoznawania się z aktami sprawy
oraz bezpośredniego kontaktu
z pracownikami urzędu

W zakresie spraw rozpatrywanych
przez tut. organ istnieje możliwość
kontaktu telefonicznego 22 734 19 67,
e-mail (pinb-gromaz@o2.pl)

Rekomenduje się składanie wniosków, poprzez pocztę tradycyjną, elektroniczną, fax.


31 grudnia 2019r. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie obsługiwał interesantów w godzinach 8:00 – 13:00.


Szanowni Państwo,
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę radości, szczęścia i dostatku. Niech wielka moc wigilijnego wieczoru przyniesie pokój i pełnię ludzkiej życzliwości, którą będziemy umieli podzielić się z potrzebującymi. A zbliżający się 2020 rok niech spełni pokładane w nim nadzieje. Aby każdy jego dzień obfitował w pomyślność i urzeczywistniał nasze pragnienia.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego


24 grudnia (Wigilia Bożego Narodzenia) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie obsługiwał interesantów do godz. 14.00.


KOMUNIKAT
W związku z zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 Listopada 2019 r. W sprawie ustalenia dnia 27 grudnia 2019 r. dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji rządowej.

Na podstawie 2a ust 1 rozporządzania Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie czasu pracy pracowników urzędów administracji rządowej (Dz. U. poz. 505 oraz z 2008 r. poz. 295 i 775) .
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje że: 27 Grudnia 2019 r. został ustalony dniem wolnym od pracy.
Zamiennym dniem pracy wyznaczony został: 14 Grudnia 2019 r. (sobota) obsługa interesantów 9:00-15:00


KOMUNIKAT

Informujemy, iż na podstawie zarządzenia Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 2 maja 2019r. będzie dniem wolnym od pracy w urzędach administracji rządowej.
W zamian dniem pracy dla administracji rządowej będzie sobota 11 maja br. urząd będzie czynny w godzinach 9:00-15:00.


KOMUNIKAT


do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym

Przypominam, że w sytuacji wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych,
które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie
dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy obiektów budowlanych są zobowiązani do zapewnienia bezpiecznego użytkowania
swoich obiektów zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane
(Dz.U. z 2018 roku, poz. 1202 z późn. zm.).
W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o należyty stan techniczny budynku, w tym niedopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku
przez zalegający na dachu śnieg i zapewnienie w razie konieczności odśnieżania dachu. Obowiązek ten obejmuje także usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, mogących zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się bezpośrednio przy budynku.
Jednocześnie należy przy tym pamiętać, że niewłaściwe wykonywanie prac związanych
z usuwaniem śniegu z dachu może stwarzać ogromne zagrożenie, zarówno dla samego budynku, jak i dla osób wykonujących te prace. Dlatego muszą być one prowadzone
z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP.
Informuje także, że niewłaściwe utrzymanie i użytkowanie obiektu budowlanego
oraz nie zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego zagrożone
jest grzywną nie mniejszą niż 100 stawek dziennych, karą ograniczenia wolności
albo pozbawienia wolności do roku (zgodnie z art. 91a ustawy Prawo budowlane).
W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z ww. przepisów.


KOMUNIKAT

Do właścicieli i zarządców budynków o powierzchni zabudowy przekraczającej 2 000 m2 innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej 1 000 m2

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Miasta Tarnobrzeg przypomina, że zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 roku poz. 1208 z późn. zm.) do dnia 30 listopada 2018 r. obiekty takie należy poddać okresowej kontroli, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego: : – elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu, – instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, – instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
Kontrole powinny przeprowadzać osoby posiadające wymagane przepisami uprawnienia lub kwalifikacje.
Jednocześnie informuje się, że właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu budowlanego, na którym spoczywają obowiązki w zakresie napraw, są zobowiązani w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli stanu technicznego usunąć stwierdzone uszkodzenia lub braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwo mienia lub środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym lub zatrucie gazem. W takim przypadku przeprowadzający kontrolę ma obowiązek niezwłocznego przesłania kopii protokołu z kontroli do właściwego organu nadzoru budowlanego.


Informujemy, iż na podstawie zarządzenia Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 4 maja 2018r. będzie dniem wolnym od pracy w urzędach administracji rządowej.
W zamian dniem pracy dla administracji rządowej będzie sobota 19 maja br.