Szanowni Państwo,
Zachęcam do skorzystania z Serwisu Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego eWykonania Zastępcze. Jest to strona, na której przedsiębiorcy mogą szybko i wygodnie znaleźć zlecenia z zakresu prac budowlanych. Serwis dostępny jest na stronie e-budownictwo.gunb.gov.pl. W serwisie znajdują się ogłoszenia robót budowlanych i opracowań technicznych. Ogłoszenia dotyczą takich prac jak rozbiórki częściowe i całościowe, sporządzanie ocen technicznych i ekspertyz, czy usuwanie nieprawidłowości.
Kontynuacja prac remontowych po pożarze budynku szkolnego znajdującego się przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Grodzisku Mazowieckim.
Kontynuacja prac zabezpieczających po pożarze budynku szkolnego znajdującego się przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Grodzisku Mazowieckim.
Roboty zabezpieczające konstrukcję budynku mieszkalnego wielorodzinnego ul . T. Kościuszki 35 w Grodzisku Mazowieckim stan na dzień 21.06.2024r.
Ciąg dalszy prac porządkowych na terenie budynku szkolnego przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Grodzisku Mazowieckim.
Szanowni Państwo,
Dnia pierwszego stycznia 2024 roku upłynęło 25 lat od powstania wojewódzkich i powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego. Z okazji tak okrągłego jubileuszu Pracownicy PINB otrzymali list gratulacyjny – dziękujemy bardzo.
Prace porządkowe na terenie budynku szkolnego przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Grodzisku Mazowieckim.
PINB w Grodzisku Mazowieckim informuje, że w dniu 13.05.2024r. miał miejsce pożar budynku szkolnego przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Grodzisku Mazowieckim. W ramach działań kompetencyjnych służby nadzoru budowlanego decyzją nr 107/24 z dnia 14.05.2024r. wyłączono z użytkowania przedmiotowy obiekt budowlany. W załączeniu dokumentacja fotograficzna aktualnego stanu technicznego budynku.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że z dniem 01.06.2024r. nastąpi wyłączenie adresu e-mail pinb-gromaz@o2.pl. Korespondencję e-mailową prosimy kierować na adres: biuro@pinb-gromaz.pl.
Zwracamy się z prośbą o aktualizację danych we własnych bazach informacyjnych oraz o kierowanie korespondencji na nowy adres e-mail PINB.
Szanowni Państwo,
w trosce o Państwa bezpieczeństwo, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego przypomina, że instalację dymową, spalinową oraz wentylacyjną należy poddawać okresowej kontroli, oraz czyszczeniu przez uprawnionego kominiarza. Profesjonalna kontrola kominiarska to nie tylko formalność związana z warunkami ubezpieczenia domu, lecz główna zasada bezpieczeństwa, zapobiega zaczadzeniom i pożarom.
UWAGA
w dniu 09.05.2023r. (Piątek) dzień wewnętrzny (bez przyjęć interesantów) Praca Inspektoratu w godz. 8.30 – 14.00
Szanowni Państwo,
Ustawą z dnia 7 października 2022 r. znowelizowano przepisy Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane. Zmiany polegają na wprowadzeniu obowiązku dołączenia do zawiadomienia o zakończeniu budowy lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie kopii świadectwa charakterystyki energetycznej przekazanego w postaci papierowej albo wydruku świadectwa charakterystyki energetycznej przekazanego w postaci elektronicznej. Obowiązek ten nie będzie miał zastosowania do budynków, dla których nie jest wymagane sporządzenie świadectwa
charakterystyki energetycznej w myśl przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków.
Ustawa wejdzie w życie z dniem 28 kwietnia 2023 r.
UWAGA
w dniu 02.05.2023r. (Wtorek) przyjęcia interesantów odbywać się będą w godz. 8.30 – 14.00.
WAŻNA INFORMACJA
OD 15 LUTEGO 2023 r. POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU
BUDOWLANEGO W GRODZISKU MAZOWIECKIM BĘDZIE
MIEŚCIŁ SIĘ W NOWEJ LOKALIZACJI: UL. T.KOŚCIUSZKI 32, GRODZISK MAZOWIECKI
W DNIACH 30 STYCZNIA – 14 LUTEGO 2023 r. OGRANICZONA ZOSTANIE BIEŻĄCA OBSŁUGA INTERESANTÓW.
W OKRESIE PRZEPROWADZKI PRZYJĘCIA INTERESANTÓW
PONIEDZIAŁEK – ŚRODA W GODZ. 08.00-14.00
W CZWARTEK 08.00-17.00.
PIĄTEK dzień wewnętrzny bez obsługi interesantów
ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY.
Sprawozdania z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w 2022r.
Załączniki 1
Załączniki 2
Załączniki 3
UWAGA: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim informuje o zmianie godzin obsługi interesantów w dniu 31 Październik 2022 r. (Poniedziałek) obsługa interesantów odbywać się będzie w godzinach 8:30-14:00.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 23 maja 2022r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2021r.
Uwaga: z dniem 21 marca 2022r. samochody służbowe pracowników PINB będą oznaczone następującymi naklejkami :
Uwaga: W piątek, 24 grudnia Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie nieczynny, w zamian za święto przypadające 25 grudnia (sobota).
Zarządzenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim nr 1/2021 z dnia 20.10.2021r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie organizacyjnym powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Grodzisku Mazowieckim wprowadzonego zarządzeniem nr 1/2019 z dnia 12 marca 2019 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego z radością informuje o niezwykłym wyróżnieniu przyznanym gminie Grodzisk Mazowiecki w Ogólnopolskim Konkursie Modernizacja Roku & Budowa XXI Wieku Obiekt XXV – Lecia za budowę Mediateki Interaktywnego Centrum Edukacyjno-Społecznego W Grodzisku Mazowieckim.
Serdecznie gratulujemy
UWAGA:
od 1 października 2021r. ulegają zmianie wzory wniosków, aktualne wersje znajdują się w zakładce Druki i formularze.
Nieaktualne: Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpił problem z telefonem stacjonarnym. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. W chwili obecnej nie jest znany termin usunięcia usterki.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, iż nastąpiła zmiana adresu e-mail Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Od dnia 01 sierpnia 2021r. korespondencję e-mailową prosimy kierować na adres: biuro@pinb-gromaz.pl.
Zwracamy się z prośbą o aktualizację danych we własnych bazach informacyjnych oraz o kierowanie korespondencji na nowy adres e-mail PINB.
Informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2021r. nastąpi zmiana adresu e-mailowego.
Nowy adres: biuro@pinb-gromaz.pl
Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 29 czerwca 2021r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2020r.
UWAGA:
od 1 maja 2021r. ulegają zmianie wzory wniosków, aktualne wersje znajdują się w zakładce Druki i formularze.
Zawiadomienie
Nieaktualne: Z uwagi na rozpoczęcie kolejnego etapu prac remontowych budynku, gdzie znajduje się siedziba Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim. Uprzejmie informujemy, że zmieniła się lokalizacja skrzynki podawczej PINB, która obecnie znajduje się przy wejściu do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego (od strony zachodniej).
Nieaktualne: Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpił problem z telefonem stacjonarnym. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. W chwili obecnej nie jest znany termin usunięcia usterki.
UWAGA:
Uprzejmie informujemy Państwa, że w dniu 31 grudnia 2020r. (Sylwester) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie przyjmował interesantów do godziny 14:00.
UWAGA:
Uprzejmie informujemy Państwa, że w dniu 24 Grudnia 2020r. (Wigilia) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie zamknięty W ramach odbioru godzin za 26 Grudnia 2020r.
UWAGA:
od 19 września 2020r. będzie obowiązywał nowy wzór Zawiadomienia o zakończeniu budowy i przystąpieniu do użytkowania obiektu budowlanego lub budynku.
Z uwagi na prowadzone prace remontowe w budynku przy ul. Dalekiej 11 wystąpiły problemy z telefonem stacjonarnym, faxem oraz internetem. W związku z powyższym prosimy o kontakt na nr telefonu kom. 691 663 797. Przewidywany termin usunięcia usterki 26.07.2020r.
UWAGA:
od 20 lipca 2020r. będzie obowiązywał nowy wzór karty statystycznej.
Rozpoczęcie biegu lub dalszy bieg terminów, których bieg był wstrzymany lub zawieszony na podstawie dotychczasowych przepisów od dnia 24.05.2020
Dz.U.2020.875
Akt obowiązujący
Wersja od: 15 maja 2020 r.
USTAWA
z dnia 14 maja 2020 r.
o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 1
- Terminy, o których mowa w art. 15zzr ust. 1 ustawy zmienianej w art. 46, których bieg nie rozpoczął się na podstawie art. 15zzr ust. 1 tej ustawy, rozpoczynają bieg po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
- Terminy, o których mowa w art. 15zzr ust. 1 ustawy zmienianej w art. 46, których bieg uległ zawieszeniu na podstawie art. 15zzr ust. 1 tej ustawy, biegną dalej po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
- Uprawnienie do zawarcia porozumienia, o którym mowa w art. 15zzr ust. 4 ustawy zmienianej w art. 46 zachowuje moc. Zawarcie porozumienia w terminie określonym w art. 15zzr ust. 4 ustawy zmienianej w art. 46 wywołuje takie skutki, jakie wywarłoby zawarcie porozumienia w terminie, o którym mowa w art. 632 § 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
- Czynności, o których mowa w art. 15zzr ust. 5 ustawy zmienianej w art. 46 zachowują moc.
- Z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy rozpoczyna się bieg przedawnienia karalności czynu oraz przedawnienia wykonania kary w sprawach o przestępstwa, przestępstwa i wykroczenia skarbowe oraz w sprawach o wykroczenia.
- Terminy w postępowaniach, o których mowa w art. 15zzs ustawy zmienianej w art. 46, których bieg nie rozpoczął się na podstawie art. 15zzs tej ustawy, rozpoczynają bieg po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
- Terminy w postępowaniach, o których mowa w art. 15zzs ustawy zmienianej w art. 46, których bieg uległ zawieszeniu na podstawie art. 15zzs tej ustawy, biegną dalej po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje, że dnia 8 maja 2020r. zostało opublikowane Sprawozdanie finansowe za rok 2019r.
KOMUNIKAT
Z uwagi na konieczność zapobiegania zarażenia koronawirusem
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
w Grodzisku Mazowieckim zarządza
od dnia 16.03.2020r. do odwołania wprowadzenie ograniczonego zakresu przyjmowania interesantów
w siedzibie Inspektoratu
W tym okresie nie będzie możliwości zapoznawania się z aktami sprawy
oraz bezpośredniego kontaktu
z pracownikami urzędu
W zakresie spraw rozpatrywanych
przez tut. organ istnieje możliwość
kontaktu telefonicznego 22 734 19 67,
e-mail (pinb-gromaz@o2.pl)
Rekomenduje się składanie wniosków, poprzez pocztę tradycyjną, elektroniczną, fax.
31 grudnia 2019r. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie obsługiwał interesantów w godzinach 8:00 – 13:00.
Szanowni Państwo,
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę radości, szczęścia i dostatku. Niech wielka moc wigilijnego wieczoru przyniesie pokój i pełnię ludzkiej życzliwości, którą będziemy umieli podzielić się z potrzebującymi. A zbliżający się 2020 rok niech spełni pokładane w nim nadzieje. Aby każdy jego dzień obfitował w pomyślność i urzeczywistniał nasze pragnienia.
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
24 grudnia (Wigilia Bożego Narodzenia) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie obsługiwał interesantów do godz. 14.00.
KOMUNIKAT
W związku z zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 Listopada 2019 r. W sprawie ustalenia dnia 27 grudnia 2019 r. dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji rządowej.
Na podstawie 2a ust 1 rozporządzania Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie czasu pracy pracowników urzędów administracji rządowej (Dz. U. poz. 505 oraz z 2008 r. poz. 295 i 775) .
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego informuje że: 27 Grudnia 2019 r. został ustalony dniem wolnym od pracy.
Zamiennym dniem pracy wyznaczony został: 14 Grudnia 2019 r. (sobota) obsługa interesantów 9:00-15:00
KOMUNIKAT
Informujemy, iż na podstawie zarządzenia Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 2 maja 2019r. będzie dniem wolnym od pracy w urzędach administracji rządowej.
W zamian dniem pracy dla administracji rządowej będzie sobota 11 maja br. urząd będzie czynny w godzinach 9:00-15:00.
KOMUNIKAT
do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym
Przypominam, że w sytuacji wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych,
które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie
dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy obiektów budowlanych są zobowiązani do zapewnienia bezpiecznego użytkowania
swoich obiektów zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane
(Dz.U. z 2018 roku, poz. 1202 z późn. zm.).
W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o należyty stan techniczny budynku, w tym niedopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku
przez zalegający na dachu śnieg i zapewnienie w razie konieczności odśnieżania dachu. Obowiązek ten obejmuje także usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, mogących zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się bezpośrednio przy budynku.
Jednocześnie należy przy tym pamiętać, że niewłaściwe wykonywanie prac związanych
z usuwaniem śniegu z dachu może stwarzać ogromne zagrożenie, zarówno dla samego budynku, jak i dla osób wykonujących te prace. Dlatego muszą być one prowadzone
z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP.
Informuje także, że niewłaściwe utrzymanie i użytkowanie obiektu budowlanego
oraz nie zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego zagrożone
jest grzywną nie mniejszą niż 100 stawek dziennych, karą ograniczenia wolności
albo pozbawienia wolności do roku (zgodnie z art. 91a ustawy Prawo budowlane).
W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z ww. przepisów.
KOMUNIKAT
Do właścicieli i zarządców budynków o powierzchni zabudowy przekraczającej 2 000 m2 innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej 1 000 m2
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Miasta Tarnobrzeg przypomina, że zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 roku poz. 1208 z późn. zm.) do dnia 30 listopada 2018 r. obiekty takie należy poddać okresowej kontroli, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego: : – elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu, – instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, – instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
Kontrole powinny przeprowadzać osoby posiadające wymagane przepisami uprawnienia lub kwalifikacje.
Jednocześnie informuje się, że właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu budowlanego, na którym spoczywają obowiązki w zakresie napraw, są zobowiązani w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli stanu technicznego usunąć stwierdzone uszkodzenia lub braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwo mienia lub środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym lub zatrucie gazem. W takim przypadku przeprowadzający kontrolę ma obowiązek niezwłocznego przesłania kopii protokołu z kontroli do właściwego organu nadzoru budowlanego.
Informujemy, iż na podstawie zarządzenia Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 4 maja 2018r. będzie dniem wolnym od pracy w urzędach administracji rządowej.
W zamian dniem pracy dla administracji rządowej będzie sobota 19 maja br.